wtorek, 29 lipca 2014

Fiku-miku, fiku-miku

jestem w twoim pamiętniku!

Ponieważ Jola ma problem ze zdjęciami (oby udało się je odzyskać), dziś znowu nadaję ja - pani prezes. 
Czy Wy się ode mnie kiedyś uwolnicie?! 

Pozostańmy w klimatach mojej posprzątanej szafki, która podczas czynności sprzątania zjadła mi mnóstwo czasu na... lekturę. Nie żałuję! Znalazłam tam rarytasy, takie jak pamiętnik, w którym pierwsza miłość i ten poniżej zaprezentowany zeszycik do pamiątkowych wpisów, też nazywany pamiętnikiem. 

Co to były za czasy! Czy ktoś tak jeszcze robi? Teraz dzieci wpisują się sobie na fejsa? 

Oczywiście zdjęcia można powiększyć, żeby odczytać treść. Czytajcie i myślcie, bo dziś zamiast budyniowego komentarza... O tym na końcu. :)

Niektóre wpisy:










Tgo pana już znacie z poprzedniego pamiętnikowego wpisu. 


Sama się sobie wpisałam. Co za skromność!










Kto mi się dziś wpisze do pamiętnika? Kreatywni, dowcipni, uroczy, serdeczni - to przecież moi czytelnicy! Zapraszam i wiem, że się nie zawiodę! :))


Na FB znalazłam:
 Gosiu, w związku z tym, że na blogu się nie da wkleić obrazka, wklejam go tu :)
 Mój wpis do Twojego pamiętnika - Marchevka.

Dziękuję!
PODPIS

I tradycyjnie - zapowiedź posta Joli. ;)

Autorem zdjęcia jest Igor. :)



162 komentarze:

  1. Na górze róże,
    na dole fiołki
    my się kochamy
    jak dwa aniołki :))

    Kochanej Gosi na wieczną pamiątkę
    wpisała się Lidka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pojechałam banałem, bo nie widziałam tego wierszyka na skanach, bo Krzysiu wpisał się nie co inaczej ;)
      Jeszcze parę lat temu dzieci miały pamiętniki, teraz nie mam się komu spytać.
      Kwiatek Elżbiety N. mnie rozczulił, bo podobne rysowałam i moze w swoich pamiętnikach też mam? Bo taki znajomy się mi wydaje ;) Pisakami narysowany :)
      Zdjęcie Igora wygląda bardzo profesjonalnie :)

      Usuń
    2. Albo: na górze róże, na dole bez, my się kochamy jak kot i pies! :D

      Usuń
    3. Wersja makabreskowa rymowanki Lidki (autentyczny wpis do pamiętnika)
      ;D
      Na górze róże,
      na dole bez.
      Kto cię nie kocha
      to żeby zdech(ł).
      :D
      k

      Usuń
    4. O kocie i psie znałam, makabreski chyba nie :))

      Usuń
    5. Wpis (po)wazny do pamietnika:

      Na gorze pokoj,
      w pokoju koty.
      Za Twoimi (moimi) drzwiami
      to wieczne psoty.

      Na pamiatke Lysej - 'psetskole'

      Usuń
    6. Wszystkie wierszyki urocze :)

      Echo, buziak!

      Usuń
    7. (z sieci z cyklu "Na górze..")
      Na górze róże,
      na dole gruszki -
      my się kochamy
      jak dwie papużki.

      Na górze róże,
      na dole dęby.
      Kto ciebie dotknie,
      dostanie w zęby!

      Usuń
    8. Na górze róże,
      na dole gruszki -
      my wszystkie mamy
      fajne cycuszki.

      Usuń
    9. Na gorze roze
      na dole lipy
      ...... :/
      ......:-O
      dzis sie udaja
      wszystkim dowcipy.
      :D

      Usuń
    10. Na górze róże
      na dole bez
      właśnie mnie w ...upę (pupę)
      użarł giez :\

      Usuń
    11. Dla Echa - wzniośle:

      Młodość nie jest zabawą
      Ani też przelotnym uśmiechem
      Co więc w młodości uczynisz
      W przyszłości odezwie sie echem

      Co żeś uczyniła, że się odzywasz, Echo??

      Usuń
    12. ... usmiechalam sie w mlodosci... i teraz tez.
      Przestrogi wznioslej nikt mi nie napisal ... do tej pory :)

      Usuń
  2. Śliczne zdjęcie Igora.
    Jasne, że miałam pamiętniczki, wszystkie gdzieś przepadły, niestety. Niektóre wpisy to budujące są. Ten np. o szczęściu, co to z niego cudny kwiat, który zakwita raz na cały szereg smutnych lat:((((((
    Nie mam wokół siebie dzieci w stosownym wieku, to na pewno nie wiem, ale nie sądzę, by dzisiejsze nastolatki wpisywały się do pamiętniczków. Lajkują, wysyłają sobie smsy itp. Chyba padłyby trupem, gdyby im zaproponować taką zabawę.
    A teraz proszszsz, złota myśl do Twojego pamiętniczka.
    Jak mgły nad lasem snuje się życie
    Zgadnij, kto Cię kocha skrycie?
    Na pamiątkę Gosi wpisała się
    Hana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hana, a "kochaj prawdę i żyj miłością swego narodu'? Toż to cukiereczek!

      Nie wierzę w tą skrytą miłość, i tak wszystkim wiadomo, że wolisz Kretowatą na zmianę z JolkąM. :((

      Usuń
    2. Hana oni się chyba wpisują ,tak gdzieś w wieku 10-12 lat . Moje bratanice jakieś 3 lata temu, chyba miały pamiętniki

      Usuń
  3. Ha! Już myślę nad wpisem do pamiętnika :)))
    Też miałam pamiętniki, pamiętam jeden był na kłódkę ;) i niektóry wierszyki były te same. :D
    Później pojawiły się złote myśli - zwykły zeszyt, na pierwszej stronie pisało się pytania, a ludzie odpowiadali chowając je miedzy kartkami, albo przyklejając pocztówki na stronę i tam upychając odpowiedzi. Oczywiście najważniejsze pytania to: czy mnie lubisz? w kim jesteś zakochany? :D Z drżeniem serca odbierałam mój zeszyt o chłopaka, w którym się kochałam :D
    Niektóre wpisy u Ciebie są bardzo poważne! Np. 17 i 18 zdjęcie.
    Pewnie, że pamiętamy Dołeczka! A gdzie wpis Mariusza???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mariusz dał mi włos z ogona słonia i cynowe serduszko, to już i tak się chłop spisał na medal!

      Usuń
    2. No dooobra, wykazał się tym słoniowym włosem :)

      Usuń
    3. A mnie taki jeden z miłości nasypał za kołnierz opiłków żelaza!

      Usuń
    4. Musiałaś być zachwycona! :)

      Usuń
    5. Jak mogłaś! On musiał cię bardzo kochać, skoro dostałaś taki dowód miłości!

      Usuń
  4. Alucha, i co, i co? Co On tam napisał?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba, że nie ma sympatii, ale że mu się podobam! Bo teraz mi się przypomniało, że było ważne pytanie "podobam Ci się?"! :))))))) albo "co o mnie sądzisz?". Odpowiedź "jesteś ładna" była szczytem marzeń! :D

      Usuń
    2. Mam taki zeszyt, muszę sobie przypomnieć co o mnie pisali zanim go tu opublikuje, he he :) Dzięki za przypomnienie!

      Usuń
  5. Przypomniał mi się wierszyk:

    Są chwile w życiu, które w pamięci zostają,
    choć czas mija, one nie mijają.
    Są też osoby, które raz poznane,
    bywają w życiu niezapomniane!

    Na wieczną pamiątkę, miłej Gosi, Ala :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Idź przez życie z jasnym czołem
    Ucz się i pracuj z mozołem
    Nagrodą będzie szczęścia cudny kwiat
    Co zakwita raz na sto smutnych lat.
    Kochanej Gosi wpisała się znów
    Hana

    OdpowiedzUsuń
  7. Alucha, pod Twoją kwestią nie wchodzi mi odpowiedź.
    Szczytem szczytów była odpowiedź "Chciałbym z tobą chodzić"!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Boszzzzz, chybabym zemdlała ze szczęścia!!!

      Usuń
    2. Ja też, gdyby Hana chciała ze mną chodzić! jednak ona woli Jolkę :((

      Usuń
    3. Gosia, ja już nie mam pewności wcale. Ta Jolka to w ogóle się nie odzywa.

      Usuń
    4. Hana, zrozum, Jola wpis na bloga szykuje! Toż to kobieto jest zajmujące takie, że na nic innego czasu nie ma!
      A tak serio to ma awarię sprzętu i biedna traci masę czasu na niego. :(

      Usuń
    5. No własnie, tu takie ważne tematy, a Jolki niet

      Usuń
    6. Wołajmy: JOOOOLLLAAAA!!! Kaman!

      Usuń
    7. Wiem przecie, że wpis taki, to ho, ho i nie w kij dmuchał. Tak tylko, puaczę sobie w ukryciu:(

      Usuń
    8. Joluuu! Bez Ciebie tak pusto, i oczom i ustom,
      Śmiech schował się w kącie i śpi.
      Wieczory się dłużą, a jest ich tak dużo,
      Nikt bliski nie puka do drzwi.
      Bez Ciebie jednego, tak wiele jest złego,
      Smutno i płakać się chce

      Usuń
    9. Jolka, Jolka, miła ma
      Niech ta chwila wiecznie trwa
      Choć Cię przy mnie mało
      Me uczucie będzie trwało!

      Usuń
    10. Droga Jolanto,
      nie ma to tamto,
      z nami tu bądź
      jako ten ła - bądź!

      No co?? :D

      Usuń
    11. Co za blog wariatów! :D

      Kochane dziewczynki, tak bym sobie z Wami podywagowała, a tymczasem mam robotę (w hucie), mam awarię (mam gotowy post, a zbuntował się dysk i nie wiem, co z tego będzie, bo w dodatku jeszcze informatyk w hucie akurat zajęty i nie wiem, kiedy mi pomoże i czy w ogóle), mam upał, ogórki do zrobienia (a urlop się już dawno skończył), porzeczki do przerobienia, mam smutek, bo nie mam już dwóch cudownych koteczek, które jednak w nowym domku mają się cudownie, więc smutek mój jest nieco posłodzony przez spływające raporty od Ani, i na to wszystko w ogóle nie mam czasu. Wszystkie plagi Egiptu.
      Niniejszym więc domagam się pogłaskania...

      Ale, ale, mimo wszystko przecie się do Was uśmiechiwuję. :))

      Usuń
    12. Ja tam ciebie, głasku, głasku, głasku, ale nie wiem jak one...

      Usuń
    13. Jolu, głaszczemy Cię czule,
      nie przejmuj się kotkami w ogóle!
      Ogórki zrobisz w trymiga,
      a z postu się... nie wymigasz! :)))

      Buźka Jolko

      A ła - bądź BOSKI! :D

      Usuń
    14. A jednak Jola, szkoda, ze cię nie ma...

      Takie posty są beztroską
      Bardzo krótką w życiu chwilą
      Później wszyscy wspominajmy
      Jak na blogu fajnie było

      :((

      Idę do kina, pa!

      Usuń
    15. Jolka, ja też Cię głasku, głasku głasku.
      plagi egipskie przeminą, nie smutaj się :*

      Usuń
    16. Aluszka, żałujesz, że w kinie byłam? Ach, ty gaduło! ;)

      Usuń
    17. Tak, żałuję, że byłaś w kinie, a Jolki się pytałam na co (to wszystko) :D

      Usuń
  8. Zmierzaj prosto do celu
    Przyjaciół nie spotkasz wielu
    Lecz wspomnij czasem mnie
    Com kochała Cie.
    Miłej Gosi na wieczną pamiątkę
    wpisuje się Hana

    OdpowiedzUsuń
  9. Miałam pamiętnik, oczywiście! Niestety, zaginął. Pamiętam wpis mamy - wierszyk o duszeniu szczęścia "jak cytrynę", na pewno go znasz :) Ciocia wpisywała się patetycznie:

    Śmiej się wśród ludzi,
    Płacz tylko w ukryciu,
    Bądź lekką w tańcu,
    Lecz nigdy - w życiu!
    I temu podobnymi wierszykami:)

    Ja sama wpisałam się siostrze ułożonym przez siebie wierszykiem:

    Dwa małe pieski biegały po trawie.
    Zobaczyły muchę, patrzyły ciekawie.
    Mucha powiedziała: "Biegnijcie, co siły,
    Bo dzisiaj są waszej mamy imieniny!"
    A niewdzięczne pieski tę muchę złapały
    I swojej mamusi w dniu imienin dały.

    Mało "pamiętnikowy" ten wierszyk :) Było to, chyba, kiedy byłam w szóstej klasie i od tego czasu napisałam tylko jeden jeszcze wiersz - złośliwą trochę fraszkę o mojej siostrze. Potem dłuuuugo nic nie tworzyłam.
    A dla Ciebie mam taki wierszyk, przeciwieństwo tego o wpisywaniu się na okładce:

    Wpisuję się w środku,
    Bo Cię kocham, Kotku!

    Tu powinien pojawić się rysunek kota :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudne!
      A ten pierwszy wierszyk toksyczny jak diabeł. Pamiętam, tym nas karmiono...

      Dzięki! :)))) Zrobię potem pamiętnikowy wpis :)

      Usuń
    2. A pamietacie taki zawiniety rog kartki pamietnika z napisem: Kto tu zaglada, ten tak wyglada? W srodku byl jakis rysunek wyobrazajacy cos ... zaskakujacego (wedlug umiejetnosci rysownika).
      "Smiej sie wsrod ludzi ...." to byl bardzo popularny wpis zapozyczony z pamietnikow Babci lub jakiejs cioci z 19 wieku. Byly tez o kluczu i potedze madrosci ... Cudenka!

      Usuń
    3. Pamiętam! Cudeńka! Może uda się je tutaj sobie przypomnieć. :)

      Usuń
    4. Takie coś było:
      Ucz się i pracuj
      A dojdziesz do celu
      Jak Adam Mickiewicz
      I innych wielu.

      Usuń
    5. O, mam!
      Ucz się dziecko, ucz
      Bo nauka to potęgi klucz.

      Usuń
    6. Te dziecięce pamiętniki to takie :)))) echa zwyczaju wpisów do sztambucha ... Jakie to ładne słowo (sztambuch; sztama -więź/zgoda/koleżeństw/przyjaźń) choć germanizm... i nieużywane inaczej jak w odniesieniu historycznym.

      Usuń
    7. Ja pamietam taki: ucz sie i pracuj a garb ci sam wyrosnie"
      Aga

      Usuń
  10. Jak stokrotka wśród ukrycia
    Ożywiona tchnieniem wiosny
    Tak Ty każdy moment życia
    Miej szczęśliwy i radosny


    Siedziałam nad rzeczką,
    bawiłam się beczką
    O tobie myślałam
    i do beczki wleciałam.

    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamila, wyłaź z beczki, bo będzie mi ciebie brakować!

      Dziękuję :)))))))

      Usuń
  11. Do nieba powój się pnie
    Kiedyś wspomnisz mnie
    W pamiętniku się wpisałam
    Bo Gosię kochałam!
    Znów wpisała się ta Hana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta Hana to się chyba zakochała w tej Gośce...

      Gosiu, odświeź gaduły, bo chyba Hana wskoczy na pudla :P

      Usuń
    2. Zobaczymy... Moment. Przez chwilę blog może się nie otwierać.

      Usuń
    3. Jest!


      1. Alucha (1405)
      2. Viki (1061)
      3. Pantera (988)
      4. Opakowana (820)
      5. Hana (795)
      6. Maria Nowicka (635)
      7. Lidia (590)
      8. Kamila (559)
      9. Ania M. (547)

      Dla ciekawości:
      moich komentarzy jest 13853!!
      JolkiM 2701 :)

      Usuń
    4. No i jak Hana wskoczyła wysoko! :))))

      Usuń
    5. Alucha dystansujesz towarzystwo! Nikt nie ma szans!

      Usuń
    6. A i tak w weekendy daję fory! :D

      Usuń
    7. Oj czekajże, teraz się zepnę w sobie i statystyki Ci zaburzę!

      Usuń
  12. Kochaj róże
    Kochaj bratki
    a najbardziej
    serce Matki:)

    i jeszcze ten
    Gdy opuścisz mury szkolne
    i w daleki pójdziesz świat:)
    Ten pamiętnik Ci przypomni
    koleżankę z dawnych lat

    Kochanej blogowej koleżance Ani Wrocławiance blogowa koleżanka Iza też z Wrocławia:) :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiance Wrocławiance . A dziś chodzą mi po głowie wierszyki a to z powodu tego posta. Jeszcze raz wpis . Mam nadzieję , ze można kilka razy:)
      Ten pamiętnik zginać może :)
      Zetrze się pisanie:)
      Lecz... wyryta w sercu pamięć:)
      Wieczną pozostanie:)))

      Usuń
    2. Można, Iza wiele razy!

      Kochaj róże
      Kochaj bratki
      a najbardziej
      portfel Matki:)

      Aaaa :)))

      Usuń
    3. Wpisuje ci się
      Łobuzie,bo masz
      Śliczną buzię

      To dla Ciebie, Iza ode mnie. Na wieczną!

      Usuń
  13. Mam jeszcze w zakamarkach szuflad swój pamiętnik (wierszyki bardzo podobne) i miałam pamiętnik córki (zabrała). Te wierszyki są nieśmiertelne, u niej też były. Miałam też zeszyt z wierszykami i rozmaitymi sentencjami, było jak znalazł do wpisu.
    Lubiłam się wyłamywać z kanonu, teraz też to zrobię i wpiszę "złotą myśl" zaczerpniętą od Haliny Poświatowskiej
    "Oswajanie słów jest trudniejsze niż oswajanie tygrysów"
    Jeszcze powinien być malunek.
    Chyba zrobię porządek w szufladach, ale później...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Oswajanie Drogi jest też trudne? :) Zrób, Ewo.

      Usuń
    2. Oswajanie Drogi jest dla MCO fascynujące, dla nas tak ciekawe, że o trudnościach się nie pamięta.
      A słowa MCO oswaja bardzo składnie.

      Usuń
  14. Tak się zajęłam wyszukaniem cytatu, że zapomniałam o zwyczajowej formułce: Kochanej Gosi wpisała Ewa2
    I druga rzecz: wyrazy uznania dla Igora za zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
  15. jakoś wszystko wyleciało mi z głowy. te co przytoczone pamiętęm, ale....no cóż, wiek robi swoje....
    ale pamiętam bardzo dobrze fragmenty pamiętnika anny wpisywane przez ciebie w ubiegłym roku. to była perełka. czy już się skończyła?
    o przypomniało mi się:
    na dole róże
    na górze bez
    kto.cię nie kocha
    wredny jak pies.
    biedne psiny....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o, i jeszcze!
      kocham róże
      kocham braki
      a najbardziej serce matki!

      Usuń
    2. Biedne psy! Kto im tę opinię robi! Dzieki, Ewuś :)

      Usuń
  16. Wpis w pamiętniku Cioci dnia 18.09.1903 r -
    Przyjaźń piękny wianek wije,różami przeplata
    Dla przyjaźni człowiek żyje,to jest kolej tego świata
    Więc ja idę tą koleją błogą cieszę się nadzieją
    Że policzysz imię moje,między przyjacioły swoje
    Danuta urodzona we Wrocławiu obecnie w Beskidzie Niskim, emerytka
    Pozdrawiam serdecznie -wierna czytelniczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Policzonaś Danuto, chyba że będziesz się tak rzadko odzywać, nno! ;)

      Usuń
  17. ..też miałem pamiętnik i pamiętam taki wpis życie to nie taśma magnetofonowa, nie można go cofnąć i puścić od nowa. Pozdrowienia...

    OdpowiedzUsuń
  18. Na gorze serek
    na dole chlebek
    to jest kanapka.

    Sympatycznej Gosi
    wpisuje sie rownie sypmatyczna
    Krysia

    29 lipca 2014

    OdpowiedzUsuń
  19. fantastyczne zdjecie co wyglada jak kolaz! i te skordynowane kapelusze oraz wlosy! Ah!

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam taki pamiętnik a i mój Syn też taki miał:)
    "Wpisać się do pamiętnika jest mi bardzo miło,
    Ale zostać w Twej pamięci milej by mi było"
    Sympatycznej koleżance Gosi wpisała się Orka:)))

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja na razie uznanie dla Igora . Jola rośnie ci mistrz . Wczorajsze zdjęcie było bardzo dobre ,dzisiejsze mistrzowskie . Chyba jednak przydało by się zacząć zbierać na ten aparat :)))))

    OdpowiedzUsuń
  22. Idż przez życie śmiało
    Miej wesołą minkę
    Łap szczęście za ogon
    I duś jak cytrynkę
    To wpisałam się na pamiątkę ja, Agnieszka z Lublina :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ileż ja się nagłowiłam nad sensem tego wierszyka gdy dziecięciem byłam!

      Usuń
  23. Pamiętniki takie do wpisywania też miałam . Właściwie z każdej koloni ,czy obozu przyjeżdżało się z nowym . Mam je gdzieś schowane ,wpisy bardzo podobne do twoich . To jakie wzorce obowiązywały w wychowaniu dawnych pokoleń obrazuje wpis : Jak gołąbek żyj niewinnie....... jak fiołek w ukryciu ... .Z tym fiołkiem to jak w tym powiedzeniu : Siedż w kącie ,a znajdą cię ;)
    Jako że od tych upałów mam pusto w głowie na dodatek bolą mnie dziąsła od kwaśnych owoców ,wierszyka nie będzie ;)
    Tylko taki oto wpis :
    Dla sympatycznej Gosieńki ,słynnej w blogosferze, kociej mamy :)
    Wpisała się Mary cha cha :))))))))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak gołąbek żyj niewinnie i jak pszczółka zawsze czynnie i jak fiołek żyj w ukryciu, a osiągniesz szczęście w życiu.
      Akurat!!
      Dzięki, Mary!

      Usuń
    2. Taaa, i "pokorne cielę dwie matki ssie" - to dopiero gupie w pień.

      Usuń
  24. "Kochaj prawdę i żyj miłością swego narodu" ;)))
    Boskie!:)

    Ku pamięci!
    Piękne są konwalie, kiedy rozkwitają.
    Piękniejsze twe usta, gdy się uśmiechają.
    Sympatycznej Gosiance na wieczną pamiątkę Konwalia:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, tu bym dyskutowała co piękniejsze, ale pięknie dziękuję, koleżanko blogowianko :))

      Usuń
  25. pamiętniku pamiętniku w Tobie sekretów jest bez liku Gosia powie Gosia wie, co na Twoich stronach dzisiaj znaleźć chce :)
    sympatycznej koleżance
    wpisał się Raafał

    OdpowiedzUsuń
  26. A masz o tej cytrynce:

    Idź przez życie śmiało
    miej wesołą minkę,
    łap szczęście za ogon
    i duś jak cytrynkę

    A.... i jeszcze jeden:

    Ucz się i pracuj rzekł wielki poeta
    a słowo jego do dzis się miota
    nie był to panicz ani królewicz
    był to poeta Adam Mickiewicz

    :-)
    Ale to ostatnie głupie jest....

    OdpowiedzUsuń
  27. W moim stało miedzy innymi: "Nie jestem połetką (nie poprawiać) wierszy nie rymuję ale w twój pamiętnik chętnie się wpisuję? Było i "miej serce i patrzaj w serce" i było coś, co na zawsze zapisało się w pamięć dziewczynki jaką wtedy byłam:
    "Coraz to z ciebie, jako z drzazgi smolnej,
    Wokoło lecą szmaty zapalone;
    Gorejąc, nie wiesz, czy stawasz się wolny,
    Czy to co twoje, ma być zatracone?

    Czy popiół tylko zostanie i zamęt,
    Co idzie w przepaść z burzą - czy zostanie
    Na dnie popiołu gwiaździsty dyjament,
    Wiekuistego zwycięstwa zaranie!"
    Norwid. Wpisała wiersz nauczycielka j.polskiego, kończąc wpis tak:
    "Eluniu gdy ten wiersz zrozumiesz staniesz się osobą dorosłą."
    Czy jestem dorosła? Minęło tyle tyle lat. :)
    Zdjęcia Igora mistrzowskie tak! bardzo mistrzowskie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiesz, Elu? Ja przyznam się, że musi mi to ktoś wytłumaczyć, no i myślę jak to musiało zadziałaś na dziewczynkę, którą wtedy byłaś... To jakieś przerażające jest!

      Usuń
  28. Droga Redakcjo,
    ja pszeczytałam uwarznie, co mię Redakcja tu wydrukowała, i mie sie od tego czytania cóś takiego porobiło, rze od tej pory zachodze w głowe i zachodze, co to jest ta MIŁOŚĆ SWEGO NARODU. i jakos sie tak dziwnie czuje, i nijak nie mogie pszestać. z tym zachodzeniem. i gdzie ja mam, no gdzie, biedna, znaleść takom IDEALNOM WIARE, żeby sie na niej oprzeć?
    z poważaniem,
    J.
    p.s. Igor, znakomite zdjęcia! no, ale jak się ma takie modelki w takich plenerach.. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Czytelniczko!
      Nie zachodz tak intensywnie, bo zajdziesz jeszcze... hmmm... w... to jest... za daleko. A Chazany nie usunom tego zajscia. No! :)))

      Usuń
    2. :D
      nie zajdę dalej, bo już mnie nogi od tego zachodzenia tak bolom, że olaboga!
      tylko jeszcze, Panterko, pójdę do Ciebie Cię uściskać :)

      Usuń
    3. Tak czy siak, Tempo, bardzo to pobudza do wzruszeń. Miłość swego narodu, idealna wiara i człowiek jakiś taki się czuje bardziej, więcej, lepiej - lepiej nie myśleć!

      Usuń
    4. Gosiu, no pewnie, że wzrusza :))
      choć to nie mój pamiętnik, też się wzruszyłam czytając, oglądając i wyobrażając sobie te wszystkie dzieciaki. te rysunki, te teksty, te kolory (albo ich brak).. jaka wena twórców! to naprawdę cudny świadek tamtych chwil :))

      Usuń
  29. Odgrzebałam swój pamiętnik z czwartej klasy i oto wpis z ostatniej strony"
    "Kto Cię kocha jeszcze trwalej
    niech się wpisze jeszcze dalej!!!"

    A najsympatyczniejszy jest wpis dla samej siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Lepiej jest umrzeć
    w kwiecie młodości
    I leżeć w ciemnej mogile
    Niż się zakochać bez wzajemności
    Lub być kochanym przez chwilę

    Miłej i figlarnej Gosi wpisuje się ewa .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, ja bym nie chciała umrzeć w kwiecie młodości, kij z miłością!

      :)

      Usuń
  31. Gdy zapomnisz, że jestem
    To pamiętaj, że byłam .

    Miłej Gosi - ewa .

    To takie dwa, co pamiętam ze swoich pamiętników :)
    Zdjęcie Igora super !!!

    OdpowiedzUsuń
  32. Miła Gosiu,
    Kwiatku słodki,
    Mam do Cię ciągotki,
    Bo też kocham kotki !

    na wieczną pamiątkę wpisuje się ewa .

    OdpowiedzUsuń
  33. A ja pamiętam taki wpis:

    Ucz się i pracuj, baw się i śmiej,
    I zawsze dobre serduszko miej.

    przesyłam pozdrowienia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudne, dobrze, że jest w nim miejsce na zabawę, choć praca nie zła, a ta, która się lubi, np. praca nad blogiem to już w ogóle mniód!

      Usuń
  34. Dla Gosianki od Hersi (wygrzebany z zakamarków pamięci wpis pamiętnikowy):
    Jak ciche potoki wody płyną po zielonej niwie, tak niech płynie wiek Twój młody - słodko, mile i szczęśliwie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech już lepiej nie płynie, a zatrzyma się, albo chociaż zwolni!

      Dzięks!

      Usuń
  35. "Wszystko już było! - rzekł Ben Akiba
    A gdy nie było, śniło się chyba"
    To cytat z Kabareciku Olgi Lipińskiej jako skwitowanie powyższych wierszyków. Nic nowego nie wymysle, a starszych nie pamiętam, bo za gorąco na myslenie!
    A poza Tym to fajne to były czasy z pamiętniczkami, fikuśnymi rysuneczkami i psiapsiółeczkami....
    Ale dzisiaj też fajne, zwłaszcza jak kto ma nadal swoją Jolę czy też inne dziewczę sercu bliskie na tych samych falach nadające!
    Mnie to zawsze tak wołali: "Poszła Ola do przedszkola, zapomniała parasola, bo parasol był zepsuty, połamane wszystkie druty!"
    Pozdrowienia dla Gosi i Joli od Oli z przedszkola!:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opowiem ci bajkę, jak kot palił fajkę
      a kocica papierosa,
      upaliła kawał nosa.
      Szybko, szybko! Po doktora!
      Bo kocica bardzo chora.
      Przyszedł doktor z lekarstwami,
      a kocica z... pazurami!

      Znasz?

      Buziaki, Olu :)

      Usuń
    2. Ja znam ten wierszyk i swojej Frani go mówię. A ona się przeciąga i mrrrrruczy :))) tylko w moim jest osmaliła sobie nosa :)

      Usuń
    3. Znam, znam ten wierszyk! Cezary mi go często mówi, jak go prosze by mi jakąś bajkę do snu opowiedział!:-))

      Usuń
  36. Sekret (za zagiętym rogiem): Kto ciekawy, niechaj wsadzi nos do kawy :)
    Ella-5

    OdpowiedzUsuń
  37. Nie wiem, czy bylo, bo nie mam czasu dokladnie wszystkiego czytac, ale moja babcia wpisala mi do pamietnika takie przeslanie:
    Smiej sie wsrod ludzi, placz tylko w ukryciu,
    badz lekka w tancu, ale nigdy w zyciu.
    Na wiecznom pamiontkie wpisala sie
    Pantera

    OdpowiedzUsuń
  38. Na górze są róże, na dole jest schab.
    Tu schabu nie lubią, więc chodź, Rufi, łap!
    Przy różach jest miska, w niej lodów po brzeg,
    Przy misce Amiśka, próbuje czy lek-
    ko wchodzą te lody w gardziołko jej cud(ne),
    wszak ciężka to praca, a praca to trud,
    Którego Gosianka w psedskolu ma dość,
    Więc trzeba jej trudu oszczędzić, kocia ość!
    I dzielnie wylizać miseczkę do czysta
    z miłości do Łysej, to rzecz oczywista!
    A ja Cię tak kocham, mój Koci Aniele,
    że nawet swoimi ostatnimi lodami się z Tobą podzielę.

    OdpowiedzUsuń
  39. Jeszcze raz z pamiętnika Cioci 17.08.1903
    Fijołek rozwija kwiat i rozsiewa wonie
    Uśmiechnął się wiosną świat i miłością płonie
    A ktokolwiek serce ma - możesz martwym być?
    A ktokolwiek Ciebie zna - może bez Cię żyć?
    Emerytka Danuta też tak uważa :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, dziś mi się oczy coś za często szklą...
      Piękności!

      Usuń
  40. Zgineli Rzymianie,
    zgineli Grecjanie
    a nasza przyjazn
    na zawsze zostanie.

    to z mojego pamietnika, ca. 1965.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ucz sie i pracuj pod strzecha swej chatki
      a bedziesz pociecha ojca i matki.


      Usuń
  41. Kocham mamę Kocham tatę A najmocniej wolną chatę.:D

    OdpowiedzUsuń
  42. Miziaj kota
    Miziaj pieska
    To wpisała się Tereska.

    OdpowiedzUsuń
  43. Coś z mojego pamiętnika:
    " Bum, bum
    Wpisuję się w album,
    Ce, ce koleżance"

    I jeszcze jedno :

    " Po co się wpisywać, kiedy wszyscy wiedzą, że ten pamiętniczek kiedyś myszki zjedzą"

    Mimo pesymizmu ziejącego z wpisu przetrwał 50 lat.
    Na wieczną pamiątkę przekazuje Gosi tę cenną myśl, oraz powyższą wprawkę poetycką.
    Marysia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z bum-bumem mam inne wspomnienia:

      Bum bum, jaki sliczny album,
      lecz piekniejsza wlascicielka, bo ma usta jak perelka.

      Debilne!

      Usuń
    2. Debilne czy nie dziś przyda się i bum bum cyk skok w pamiętnik!

      Usuń
  44. Igor ma świetne oko :)

    Ja swoje pamiętniki spaliłam ponad 5 lat temu, zostały mi tylko dwa listowniki, ale są schowane głęboko i jeszcze nie czas do nich wracać. A pamiętnikowy wpis zostawiłam Ci na fanpagu, bo tu się nie dało ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz go wkleję do posta, bo super. Dzięki ci, miła kobieto!

      Usuń
  45. Kiedy umre, kiedy skonam, kiedy juz nie bedzie mnie,
    ten pamietnik ci przypomni, ze ktos byl, kto kochal cie.

    OdpowiedzUsuń
  46. Pamiętniki mają duszę nieśmiertelną i czasem rzewną a czasem śmieszną. :) Mój pamiętnik córek przeczytała od deski do deski i uruchomiła swój by też mieć pamiątkę z dawnych lat przyjaźni i koleżeństwa.:))
    Gosiu
    Rozumiem ten poważny wpis nauczycielki, może nie końca ale rozumiem dziś.
    To wierszowana opowieść o życiu że bywa raz tak raz tak i życie zdziera z duszy wyobrażenia aż iskry lecą oddziera z fantazji, wyobrażeń, i nie wiesz czy w końcowym akcie będziesz wolny człowiekiem czy niewolnikiem. Czy życie zgodnie ze swoim sumieniem i wiedzy jakie jajka lubię, przekształci duszę w diament w klejnot piękny jasny błyszczący, czy zostanie tylko zamęt i popiół. Tak ja zrozumiałam ten wiersz, Norwida lubię tylko czasami. :) Dobrej nocy pogodnej ciepłej uśmiechniętej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Elu, za odpowiedź. I ja ci życzę pięknej nocy oraz jutrzejszego dnia. :) Co ci będę żałować. :)

      Usuń
  47. Mam, gdzieś, mam, tylko gdzie???
    A Tobie się wpisuję tak:

    "Mam jedno życzenie
    i to bardzo skromne:
    moja droga przyjaciółko
    nie zapomnij o mnie."




    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz jak w banku, zapamiętam cię raz na jutro! Tak się mówiło, pamiętasz? :)

      Usuń
  48. Piękne te pamiętnikowe szaleństwo,. Sama taki pamiętnik miałam, ale moja mama to miała najpiękniejszy album z wpisami swoich kolegów i koleżanek, uwielbiałam przeglądać i czytać i Twoje też chętnie przeczytałam i również wpisy/ odpowiedzi z innymi wierszami często wpisanywanymi😁

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że piszesz! Pisz, komentuj, daj znak, że jesteś!
Dobrej energii nigdy za wiele. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...