niedziela, 22 lipca 2012

Inspiracja - Peter Gilmore

Peter Gilmore jest szefem kuchni w restauracji Quay w Sydney. Żeby zjeść tam obiad, trzeba rezerwować miejsce kilka miesięcy wcześniej. Peter Gilmore jest artystą. Jego dania to dopracowane w każdym szczególe dzieła sztuki. Oczywiście wszystkie one są wykonane z najlepszych, ekologicznych składników. Restauracja ma swoje własne uprawy, tylko na swój użytek. Wszystko to można zobaczyć na jej stronie

(Naprawdę warto poświęcić tę minutę i 14 sekund na oglądnięcie, jak pracuje artysta. Zachęcam.)




W 2010 Peter Gilmore wydał książkę kucharską, która stała się sensacją na rynku wydawniczym. Osobiście nie widziałam jeszcze tak pięknej książki. 



Jej okładka wykonana jest na wzór obrazu olejnego, dotykanie jej to rozkosz. W środku są przepiękne zdjęcia potraw, dla których inspiracją jest zawsze natura.


Nie sądzę, aby dało się powtórzyć cokolwiek z tego w domu, myślę też, że to nie o to chodzi. Przeglądając tę książkę albo filmy na YouTube, odpoczywam. Siedzę z wybałuszonymi z podziwu oczami i przenoszę się w inny wymiar. W dziedzinę prawdziwej sztuki kulinarnej. 


Dobrze, że w domu tak nie mogę. 
W domu mogę się pobawić w Petera, zrobię sałatkę owocową. 












Całość pożarł MójCiOn - o mało nie pękł :)
Smacznej, owocowej niedzieli życzę!

PODPIS

26 komentarzy:

  1. świetnie, też muszę pooglądać :)
    a sałatka owocowa mistrzowska!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj Aniu, rozmarzylam sie ogladajac te cuda.
    Chyba nie mialabym cierpliwosci do tak misternej sztuki kulinarnej ale z przyjemnoscią ją obejrzalam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie o to mi chodziło, chciałam podzielić się moją przyjemnością, jaką mam z patrzenia na tą sztukę:)

      Usuń
  3. faktycznie artysta! ale Tobie też pięknie wyszło, i kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow! Coś pięknego :)
    A Ty sprostałaś wyzwaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię cudować w kuchni jednak podanie tak potraw wymaga mistrzowskiej ręki.Twoja owocowa sałatka cudowna,poproszę miseczkę.
    Franek dziękuje i pozdrawia (wczoraj chodził dumny jak paw)-przed chwilą wyjechał nad morze a Hania płakała bo bardzo chciała zostać z babcią.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Halinko, że Franek czuje się doceniony. Ja jestem zachwycona! Podoba Ci się Twój motylek na lampie?

      Usuń
  6. Nie wiem czy bym sie tym najadła;))) osobiście wolę chyba schabowego, hahahaha...sałatka przepysznie wygląda;)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  7. Obejrzałam nie tylko przeaz 1 min. 14 sek- obejrzałam wszystko- TO KAWIOR DLA MOJEJ DUSZY.Endorfiny szaleją, aż łaskoczą.
    Dziękuję Ci Aniu za to, że udostępniłaś nam to przeżycie.
    ISTNIE ZMYSŁOWE ONO JEST !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to miło, że zareagowałaś na to podobnie jak ja:-)))
      Kawior dla duszy! Ciekawe!;-)

      Usuń
  8. Wspaniałe. Wspaniałe.
    Kojarzy mi się z zen.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomijając zawartość talerzy.. wygląda to tak fantastycznie, że w zasadzie szkoda jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj
    cudowności.
    Twoja sałatka wygląda, bardzo , bardzo interesujaco

    OdpowiedzUsuń
  11. Na pewno dobrą sałatkę zrobiłaś :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja bym się nie najadł, za małe porcje :)
    A sałatka wspaniale się prezentuje, podziwiam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Taaa, a potem ludzie się dziwią,że tyją. Osobiście szukam przepisów z zakresu jak się odzwyczaić od jedzenia i jak ugotować obiad w 3 minuty.Gdyby nie mój mąż to całe lato jadłabym wszystko co się da na surowo, no za wyjątkiem fasolki szparagowej.
    Miłego, ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. o matko, ja też rozdziawiłam japę- prawdziwy artysta!!!! ale Twoja sałatka owocowa normalnie jest cudna!!! też japa moja rozdziawiona!!! pozdrawiam i gapię się dalej

    OdpowiedzUsuń
  15. Mialam okazje widziec tego pana w programie "Masterchef Australia". niesamowity talent! Okladka ksiazki cudowna!I salatka- kusi bardzo..:-))))

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna sałatka!:)
    Stronkę do QUAY zapisałam.
    Chętnie obejrzę te wspaniałości.

    OdpowiedzUsuń
  17. Żebym ja pękła to musiałabym ze cztery takie sałatki zjeść. Owoce w każdej ilości pochłaniam, a raczej pochłaniałam, bo teraz to jem tylko 1 dziennie. Ale to nic, oczami też pochłonę.

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że piszesz! Pisz, komentuj, daj znak, że jesteś!
Dobrej energii nigdy za wiele. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...