poniedziałek, 4 czerwca 2012

Wrocław Główny - jestem dumna!



 "Po dwóch latach, o godzinie 9:00 Wrocław Główny ponownie otworzył swe bramy. Pasażerowie mogą już korzystać z kas, informacji kolejowej, toalet, tunelu prowadzącego na perony i przede wszystkim podziwiać ten ponad 150-letni zabytek. Budowlańcy i pracownia konserwatorska wydobyli z dworca wszystko, co w nim najpiękniejsze. Architekci i projektanci dodali nutę współczesnych udogodnień,
a kolejarze zadbali o nowy, czytelny system informacji pasażerskiej.

Nowy Wrocław Główny od teraz to prawdziwe miejsce spotkań i przystań w podróży. To miejsce także przyjazne kulturze, z duszą i charakterem."

 Zachwyca mnie w nim wszystko: bryła budynku, kolor elewacjiperony, kafelki na ścianach, posadzka, niezwykła ilość imponujących detali i wypracowanych szczegółów, plac przed, ławeczki, lampy, trawniczki, fontanna, skrzaty, makieta, no i ta dziewicza, poremontowa czystość i świeżość. Oby trwała!












Mkną po szynach niebieskie tramwaje, w tle widać SKY TOWER i nowy, piękny Dworzec Główny - jesteśmy bez wątpienia we Wrocławiu!


Jestem dumna. Pękam z dumy! Na dziś to dla mnie najpiękniejszy budynek Wrocławia. Musicie się chyba sami przekonać - warto!

Po więcej informacji zapraszam TU
historia dworca jest bardzo ciekawa. 

A przed remontem było tak (źródło zdjęcia)



45 komentarzy:

  1. bałam się zwłaszcza zmiany tego koloru - siła przyzwyczajenia :), ale widziałam już trochę zdjęć na blogach i naprawdę, zatęskniłam za nim :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny dworzec !
    Odnowiony, odświeżony :-)
    Kiedyś miałam okazję być na nim parę razy...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ma piękną bryłę i oby jak najdłużej wyglądał tak czysto i ładnie.
    Miłego, ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie zależnie od koloru, wrocławski dworzec to najpiękniejszy dworzec w Polsce.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. gdy wyjeżdżałam z Wrocławia był w pierwszej fazie odnowy, teraz na pewno oszałamia.
    nie omieszkam przy następnej wizycie u teściów go zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękny! Dotychczas najpiękniejszy był ten w Przemyślu, tez świeżo po remoncie http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120126/PRZEMYSL/833078687, ale wrocławski przebija go rozmachem. Masz być z czego dumna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepiękny ten dworzec w Przemyślu! Jestem zachwycona;-))

      Usuń
  7. Ja jeszcze nie byłam, ale widziałam foty, i teraz u Ciebie, Też jestem dumna!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie to wygląda! Super, że zamiast burzyć jak w Katowicach tu wyremontowali!

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny obiekt, to wizytówka Wrocławia.Wysiadałam na nim na samym początku lat 90 i już wówczas byłam nim zauroczona. Aniu jesteś szczęściarą, mieszkasz chyba w najładniejszym mieście w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  10. Niedługo przyjadę do Wrocławia, polustruję stare, w tym i dworcowe, kąty:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dwa lata temu czekałam na pociąg do Kołobrzegu we Wrocławiu, trwał remont, ulga dla pasażerów widzę wreszcie ! :)
    Opolski dworzec główny właśnie zbiera się do remontu, oby równie wypiękniał :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękny...
    Ja też jestem dumna, że mieszkam w Polsce.
    Nasz kraj z każdym dniem robi się piękniejszy.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Jesli mam być szczera to zewnątrz podobał misię przed remontem, ale w środku faktycznie jest dzień do nocy!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że masz być szczera! Na pewno niektórzy podzielają Twoje zdanie;-)

      Usuń
  14. KOLOR...HMMMMMM....NO MOŻNA SIĘ NA PEWNO PRZYZWYCZAIC:))))...EWENTUALNIE OKULARKI PRZECIWSŁONECZNE ZAŁOŻYĆ...ALE JAKA TO PIEKNA ARCHITEKTURA:)))))))))ŚLICZNY.....JENO SKRZATÓW NIE KOCHAM:)))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czym Ci zawiniły Qrencjo? Wroclove jest miastem skrzatów;-)Kolor jest historyczny i to się liczy, a poza tym pięknie się komponuje z zielenią trawy, ale wiele osób ma "ale" do niego;-)

      Usuń
  15. o wow ale pieknie!!!!! ten budynek zawsze mi sie podobala ale teraz jest - cudo!!!!! swietny wpis!!!!!!111

    OdpowiedzUsuń
  16. Postarali sie- pieknie!
    TRoszke zbyt pomaranczowe elewacje, ale ogolenie ok :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Faktycznie - bardzo piękny :-) Widać dbałość o każdy detal. Masz naprawdę powód do dumy Aniu :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Na coś się to EURO przydaje;))) U nas wszystko się remontuje okazjonalnie, ale przynajmniej kolejny remont do przodu. Jeśli kolor historyczny, to ok. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie odnowiony. Pamiętam go z czasów raczej nie-świetności, ale i tak zawsze mi się podobał. Widać, że jest piękny, ale mam nadzieję, że fachowcy zrobili to wszystko rzetelnie a nie na szybciora byle zdążyć przed Euro. U nas też został odnowiony dworzec, perełka, w stylu wiedeńskim, bo i wybudowany za czasów Cesarstwa Austro-Węgierskiego. Wszyscy się zachwycali, telewizje ogólnopolskie non stop przyjeżdżały filmować, wszyscy uznali, że najpiękniejszy w Polsce, a zaledwie po dwóch miesiącach zaczęły wyłazić niedoróbki. Fuszerka jakich mało za ogromne pieniądze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że tu się to nie zdarzy. To byłoby bardzo przykre!

      Usuń
  20. Aniu, dziękuję:*
    miód na moje udręczone ostatnio wrocławskie serducho ;)
    Zawsze był piękny, ale teraz...
    Ja pamiętam jeszcze małe kameralne Kino Dworcowe, ciekawe czy nadal będzie tam po remoncie

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale wypieknial. Bede chyba musiala sie w koncu wybrac do Wroclawia poodwiedzac stare katy :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Rzeczywiście wygląda imponująco! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wygląda rewelacyjnie, oby jak najwięcej takich miejsc i oby jak najwięcej turystów nas odwiedzało. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. masz powód do dumy, piękny jest :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękny rzeczywiście :))
    Też mi się zawsze podobał ,ale ostatnio to już była bida z nędzą i ten zapach ...fe !
    Jak dla mnie ten kolorek elewacji pasuje idealnie :)
    Cieszę się razem z Tobą :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Z zewnątrz wygląda jak zamek z bajki a w środku I klasa, każdy dworzec w Polsce powinien tak wyglądać !PięKny! Pozdrawiam Wrocław!!! I Ciebie Aniu!!!

    OdpowiedzUsuń
  27. pieknie!!!!! kolorystycznie-rewelacja!
    nigdy nie bylam we Wroclawiu....ale,az sie chce taki dworzec zobaczyc na wlasne oczy:)

    przy okazji,moj tarnowski tez tak pieknie odnowili,to cieszy,ze dbaja o te zabytkowe budowle,to kawal historii przeciez

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odwiedziłam dworzec w Tarnowie wirtualnie, jest piękny, odnowiony, robi wrażenie, choć, po wrocławskim wydaje mi się blady, he he

      Usuń
  28. będę 11 czerwca... zajrzę chociażby poszukać krasnali... ale robi wrażenie, a sky tower stoi koło mojego szpitala...

    OdpowiedzUsuń
  29. Najpiękniejszy dworzec w kraju (może nawet nie tylko w kraju). Uwielbiam go. A ja jakoś mam sentyment do tamtego jasnego koloru :)
    Widziałaś może film Koterskiego Ajlawju? Tam często dworzec wrocławski występował - film polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie widziałam. Dzięki za polecenie;-) Mnie kolor bardzo się podoba również przez to, że jest taki odważny;-)

      Usuń
  30. O. jak fajnie, że zamieściłaś zdjęcia! :* Bo w radiu mówili, że takie piękny, a ja nie mogłam zobaczyć... Cudny jest! Taki nowoczesny, a jednak zachował stary charakter, naprawdę wyrazy szacunku! :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Na pierwszy rzut oka kolor mną wstrząsną... To chyba kwestia przyzwyczajenia... :-) Zweryfikuję plany i może się wstrzelę między meczami!!!

    OdpowiedzUsuń
  32. Będę we Wrocławiu na początku września i też sobie popękam z dumy, mam nadzieję. Ubiegłego lata przebijałam się z plecakiem w tłumie przez różne wertepy i wykopy. A teraz, panie, Europa! :-)

    OdpowiedzUsuń
  33. Trzeba powiedzieć, że robi wrażenie. Ach, gdyby tak wszystkie dworce wyglądały w Polsce...
    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  34. Pamiętam dworzec we Wrocławiu, był niespecjalny :)
    Ale teraz to cudo - przypomina mi niemieckie dworce, np. w Dreźnie, ale chyba jest jeszcze ładniejszy :)
    Masz prawo być dumna!

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że piszesz! Pisz, komentuj, daj znak, że jesteś!
Dobrej energii nigdy za wiele. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...