środa, 28 marca 2012

Kapuśniaczek z chorizo

Wspaniale rozgrzewający, z odrobią pikanterii i kwasu, niby znany, 

a odkryty na nowo…



Ten przepis to tylko pomysł, inspiracja. Zupa powstała w wyniku improwizacji 

i tak bardzo smakowała domownikom, że robię ją już regularnie. Składniki zmieniają się w zależności od mojej fantazji, nie zmienia się tylko to, że zawiera ona chorizo, kapustę kiszoną i ziemniaki. Zapraszam do spróbowania. Doprawcie sobie, jak lubicie. :-) My lubimy umiarkowanie pikantnie.




Pierwsza zupa powstała tak:

Czerwoną cebulę, kawałek selera, pietruszkę, kilka ziemniaczków pokroiłam w kostkę, marchewkę starłam na tarce o grubych oczkach i wszystko wraz z pokrojoną w plasterki kiełbasą chorizo podsmażyłam na łyżce oleju. Dodałam kapustę małosolną (bo taką miałam za pierwszym razem, teraz dodaję kiszoną), zalałam gorącą wodą, dodałam listek laurowy, 2 ziarenka ziela angielskiego, łyżeczkę kminu, sól i gotowałam do miękkości. Przyprawiłam solą, pieprzem i odrobiną cukru.


Gotowałam ją w moim ulubionym żeliwnym garnku, w którym piekę chleb, stąd na nim te smakowite przypalenia. Może dlatego była taka dobra. ;-)



Amisia jest bardzo zajęta robieniem inspekcji tarasowego krzesła sprawdzaniem
czy mu się przez zimę nie pogorszyło, więc nie ma, niestety, 
wcale czasu na inne czynności kontrolne. ;-(





26 komentarzy:

  1. też lubimy kapuśniaki, może i w taki składzie spróbuję ugotować.))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak to nie ma czasu na inne czynności kontrolne? Co to ma znaczyć? ;))
    A zupka świetna, chętnie bym taką zrobiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak samo do niej przemawiałam! "jak to nie masz czasu?, Co to ma być?" A ona udaje, że nie wie o co chodzi i że niby zamyślona taka! Z resztą sama widzisz, na zdjęciu, jaką ma minę;-)

      Usuń
  3. kapusniaczek i każda inna kwasna zupka-moje ukochane...a z chorizo musi być dobra:)))...ojojo...obśliniłam sie..a Amisia..cóż-sa zajęcia wazne i ważniejsze:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie! Amisia funkcję inspektora pełni społecznie, więc nikt jej nie będzie mówił co ma robić!;-))

      Usuń
  4. Amisia jest ponad pichcenie. Co innego łaskawie zjeść a co innego sterczeć w kuchni i pichcić.Lubię kapuśniak, ale nie jadam. Nie służy mi od jakiegoś czasu.
    Miłego,;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kapuśniak uwielbiam, ale z chorizo jeszcze nie robiłam. Musi byś pyszny!
    Mój Futrzak też wczoraj testował krzesło tarasowe;)

    OdpowiedzUsuń
  6. zupa smaczliwie brzmi;) lubie kapuśniaczki czy to ze słodkiej cz z kiszonej kapustki...na pewno spróbuję...Amisia cudowna;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Co to jest to chorizo ??
    U nas czegoś takiego nie widziałam ....

    Amisia leży na twardym krześle ??
    No jak tak można :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No coś Ty!!! Na poduszce leży!
      A chorizo od jakiegoś czasu jest i robią je polskie firmy.
      Pozdrowienia;-))

      Usuń
    2. Przecież z poduszką były żarty :-)))

      Usuń
  8. Aniu czy Ty wiesz, że zaczynając bieganie po blogach, pierwsze kroki kieruje do Twoich drzwi? smacznie dziś u Ciebie, fajna zupka, robie bardzo podobnie, pozdrawiam Ciebie i Pania Inspektor!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej! Nic milszego nie mogło mnie od rana spotkać!;-))

      Usuń
  9. U mnie mistrzem kapuśniakowego ceremoniału :-) jest mąż, więc podsunę mu ten smakowity pomysł. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. muszę w końcu kupić chorizo i coś z nim fajnego zrobić :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. W takim razie ja wszyscy robią - to ja też zrobię bo kapuste bardzo lubie - też mi nie służy ale co tam - Amisia - boska :))

    OdpowiedzUsuń
  12. ciekawy kapuśniaczek! musi być pyszny :D no i ten kotek oczywiście cudowny :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kapuśniak z chorizo to musi być coś smacznego! Fajnie tak posiedzieć ma tarasie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bo improwizacja zawsze najlepiej wychodzi, śliczna kicia, pewnie teraz futerko gubi i trzeba z odkurzaczem latać, ja mam dwa brytyjczyki i wiem coś o tym :), pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  15. Kapuśniaczek wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...