niedziela, 9 października 2016

Dyniowa Mama na Festiwalu Dyni

Gdzie dziś we Wrocławiu można spotkać kreatywnych ludzi z pasją?
Na pewno na Festiwalu Dyni w Ogrodzie Botanicznym!

A kto jest najkreatywniejszy z kreatywnych?
Nasza niezrównana Maria, która od lat powołuje do życia niezwykłe stworki - Dyniaki!
Niezwykła wyobraźnia naszej koleżanki - artystki, budzi mój wielki podziw. 
Nie byłoby ich, gdyby nie ona!
Wypracowane, wypieszczone, wykonane perfekcyjnie w najdrobniejszych szczegółach,
z nieograniczonej wyobraźni Marii przychodzą na świat Dyniaki 
- intrygujące i urzekające, czasem groźne, 
ale zawsze jedyne w swoim rodzaju.

Deszczowa niedziela, ludzie snują się pod parasolami. 
Na Ostrowie Tumskim biją dzwony Katedry, słychać kościelne śpiewy, 
mijam te klimaty, idąc szybkim krokiem, 
a kiedy przekraczam bramę Ogrodu Botanicznego, wszystko się zmienia!

Czuć inną energię! Nie ma słońca, ale są uśmiechy i atmosfera festynu. 
Zapachy aromatycznych dyniowych zup i wypieków, świeżego chleba, swojskiego jadła
mieszają się z aromatem deszczu. 

Wśród innych stanowisk; ONA!
NASZA CI ONA!








Nie widzi, że nadchodzę...
Nadal nie widzi...
I jeszcze bardziej nie widzi...
Nie przeczuwa...
I zobaczyła! :)
Niestety nie ma za wiele czasu, 
bowiem ludzie pytają, 
oglądają. 
I proszą o wyjaśnienia.
A jest co podziwiać!










Nie można mieć wątpliwości, że trafiło się na TO stoisko - zdobi je napis wykonany oczywiście przez Dyniową Mamę. :)
Mnie, jak to kociarę, oczywiście urzekł Lisodyń, którego pomyłkowo wzięłam za Kotodynia. Ups! :)
Dumna autorka z Mójdyniem - ambasadorem wszystkich Dyniaków. 
To zdjęcie Mójdynia z bratanicą Marii jako modelką.
Więcej pięknych zdjęć można zobaczyć u Marii, TU
Zostawiłam obleganą Marię z Dyniakami i poszłam zobaczyć, co słychać w dalszej części ogrodu.
A tam:








Znalazłam nawet dyniowe kury!






Co za okazy! Jak gruszkowe arbuzy!





:) 



Kapitalne są te koty wymyślone i wykonane przez dzieci!
Powiększcie sobie zdjęcie. 




Teraz, kiedy piszę ten tekst, z nieba leje się strumieniami woda!
Okropnie mi żal, że Festiwal Dyni nie ma szczęścia do pogody,
ale i tak uniosę z niego wspomnienie Marii obleganej 
i wypytywanej przez ludzi pełnych uznania dla jej pracy.



Pożegnałam się z Olą dzielnie wspierającą ciocię w jej pasji
(bo to i pomagającą przy dyniakowym stoisku, i pracującą jako dyniakowa modelka). 

Mario, powinnaś zrobić zawrotną karierę jako wykonawczyni marionetek do jakiegoś uznanego w świecie teatru lalek. :)
Gratuluję Ci serdecznie już drugiego występu na Festiwalu Dyni!

A Wam jak mija deszczowa niedziela? :)

PODPIS




33 komentarze:

  1. U mnie nie pada, nawet błyska słońce. Tak sobie obiecywałam, że w tym roku przyjadę, ale "babciowa siła wyższa" nie pozwoliła. Bardzo żałuję. Piękny reportaż, a Dyniaki jak zawsze urocze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za tak piękny reportaż z Festiwalu Dyni, stoisko Marii oszałamiające i godnie uwiecznione:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomarańczowo, pięknie, smacznie i sympatycznie. Świetnie oddałaś klimat Festiwalu, no i było miło usłyszeć Marię :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Niech szlag trafi taka pogode! Bleee...
    W ogole wychodzic sie nie chce, a nie ma bodzca w postaci festiwalu dyniowego. :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda,że pogoda nie dopisała, stoisko Marii prezentuje sie zjawiskowo wsród innych ,mam nadzieje,że ludzie nie tylko podziwiali ale i kupowali.

    Moja niedziela emocjonująca,bo kitkę uratowaną z podwórka przekazałam dzisiaj (mam nadzieję) do nowego domu.Nie jest to dla niej łatwe,bo tam juz jest koteczka i pies, wiec trudne będą początki,no lae mam nadzieję,że jakoś się ich wzajemne rekacje poukładają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo się cieszę! Nerwy zawsze są, ale jeśli ludzie są rozsądni to będzie dobrze!

      Usuń
    2. Mam nadzieję, na razie ze stresu koteczka nic nie je,zjadała jeszcze u mnie ok 14, później juz nie bardzo,w kazdym razie dzisiaj rano były pelne miseczki:( Ale wysikała sie dwa razy do kuwety.

      dora

      Usuń
  6. Wszystko ladne, ale stoisko Mariji najlepsze. Jeszcze chleby mi sie podobaly. Ale nie tak bardzo. Ja od pierwszego zobaczenia owocow wyobrazni Mariji zakochalam sie w nich, bo takiej wyobrazni z takim kunsztem to zwyczajnie nie widzialam.
    Mamnadzieje, ze jakas naleweczke sobie obie panie strzela po pojsciu do domu jak taka wstretna pogoda byla. szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  7. spory ruch jak na taką pogodę! Dora ma rację, mam nadzieję, że nie tylko ludziska Dyniaki podziwiali ale i kupowali!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze Wrocław był najcieplejszym miastem na mapie pogody, a tu dziś bleee.
    U mnie pięknie, słonecznie, cieplutko, szkoda, że pogoda u Was nie dopisała.
    Super dyniaki Mariji i cała reszta. Chlebki też mi się podobały i gruszkowe arbuzy i koty, które wyszły spod dziecięcych rączek.
    U mnie w ubiegły weekend było Święto Dyni i zamykanie ogródków piwnych i też pogoda nawaliła.
    Brawo Marija. Dzięki Gosiu za pokazanie nam tych cuDyniek.
    Bezowa

    OdpowiedzUsuń
  9. Dynioteatr!
    Dynie już same w sobie są piękne, a w rekach Marii to dyniopoezja!

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam dynie i takie jarmarki:):):)

    OdpowiedzUsuń
  11. A tak zaklinałam pogodę! U nas przynajmniej nie pada. Widzę i inne dyniaki,ale "naszym" nie dorastają do pięt! Chociaż kury niczego sobie, to daleko im do fantazji Marii! Bardzo daleko!

    OdpowiedzUsuń
  12. O, pogodę mam wrocławską ;)Piękni Dyniakowie Marii, piękna cała impreza, no i ten ogród, tak stosowny na wiosenne randki. Kiedyś, w mezozoiku...
    Galia Anonimia

    OdpowiedzUsuń
  13. Super, że tam byłaś, Gosiu i pokazałaś nam Mariję w akcji :))
    Widać, że impreza super, Marija fantastycznie w tej czerwonej czapce wyglądała, szkoda tylko, że padało, ale mimo wszystko - sporo ludzi się tam pojawiło.

    OdpowiedzUsuń
  14. Gosiu!!! Wzruszyłaś mnie:*** Bardzo, bardzo Ci dziękuję, że przyszłaś i za ten piękny mój wizerunek, tak bardzo było mi to potrzebne!!! I ta relacja, taka super fajna niespodzianka dla mnie.
    ♥♥♥
    Nie mam niestety siły odpowiadać indywidualnie na Wasze przemiłe komentarze, ale wszystkim bardzo serdecznie dziękuję.
    Jak było? Ekstremalnie, byłam tam od godziny 7.40 do 17.30 i przez 3/4 tego czasu padało, od mżawki do ulewy, a pomimo to było warto i ze względu na satysfakcję i finansowo także! Nie była to sprzedaż hurtowa, ale była :)))
    Szczegółowo napiszę za kilka dni na moim blogu. Na razie czeka mnie suszenie "Dyniaków", ponieważ jednak wilgotne powietrze dało im się we znaki. Są całe nic z nich nie spłynęło, ale pod dotykiem czuć wilgoć.
    Duża buźka dla wszystkich:***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehehehehe Gosia ten filmik super, kiedyś Ty go zrobiła, byłam taka zaaferowana ;)))

      Usuń
    2. Nic dziwnego! Fanów trzeba zadowolić najpierw :))

      Usuń
  15. Niesamowita wyobraźnia, fantastyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale ciekawe stoisko naszej Marii..gratuluje...wyobraznia taka jak Marii to ze swieczka szukac!

    OdpowiedzUsuń
  17. Pogoda do d. Nawet piesa nie chce wychodzić na dwór. Uwielbiam takich artystycznych ludzi. Prace wspaniałe.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nasza ci ona! Oj, nasza! Piękny reportaż i cudne dyniaki:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzięki za fotoreportaż ,miaĺam być na bank ,nie poszłam ,choróbsko się przyplątało ,bardzo żałuję ,ale z Mary i tak się kidyś spotkamy ,może jak Ewa z Krakowa przybędzie zorganizujemy jaki sabacik :) serdeczności ,Cudne te Dyniaki .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łączę się w bólu z niepójściem. :( Jednak Daniel po antybiotyku to się bałam ciągać go w taką pogodę. Ech. NIECH JUŻ WRACA ZŁOTA POLSKA JESIEŃ!!!

      Usuń
  20. Jeżu ile ta Marija dyniocudów naprodukowała!!! Rozwija się niesamowicie, dyniaki bardzo fajne i pomysłowe. Zauważyłam że z tykwy bardzo fajnie kury zrobiono.

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny reportaż, cudowne całe stoisko Mariji (nie tyko dyniaki tam były:). Fajnie że pokazałaś Mariję w akcji. Oczywiście widziałam już ją na zdjęciach z zeszłego roku, ale teraz jeszcze usłyszałam i nawet jej głos wyobrażałam sobie podobnie:)
    PS. Przyglądałyśmy się z córką Lisodyniowi - dla nas on też wygląda na Kotodynia, tym bardziej że jakby się gdzieś wspina:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ninko rudy dyniak, czyli Lissadyńka budziła największe uznanie i prawie wszyscy mówili o niej ten kot :)))

      Usuń
  22. Słyszałam o tym festiwalu w radiu.
    Marijo, cudowne te Twoje Dyniaki. Jedyne w swoim rodzaju i baaardzo oryginalne! Tak trzymaj :)))
    A ja niedzielę spędziłam pięknie, bo cały weekend byłam zamkową księzniczką ;))

    OdpowiedzUsuń
  23. A u mnie było ładnie w niedzielę. Dzisiaj tez niczego sobie.
    Fajny taki festiwal dyniowy, a Dyniaki... NIesamowite, nigdy czegoś takiego nie widziałam!

    OdpowiedzUsuń
  24. Jeszcze raz dziękuje za przemiłe komentarze :)))

    OdpowiedzUsuń
  25. Dyniaki prze-ślicz-ne! Wyobraźnia Mariji jest nieograniczona, sama codziennie patrzę na ptaszka z pestki :-) Koty dzieci też cudowne, w ogóle taki festiwal to świetny pomysł. Co tam deszcz...

    OdpowiedzUsuń
  26. Ależ to wsystko śliczne i pomysłowe.Chylę głowę przed Panią Marią.Kiedyś dawno temu jadłam zupę dyniową.

    OdpowiedzUsuń
  27. Teraz, kiedy piszę ten tekst, z nieba leje się strumieniami woda!

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że piszesz! Pisz, komentuj, daj znak, że jesteś!
Dobrej energii nigdy za wiele. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...