sobota, 20 grudnia 2014

Uwieczniona

Ile mogę mieć lat na tym zdjęciu? Dziesięć? Już nie pamiętam, czemu byłam tak bardzo smutna i zamyślona, pamiętam za to każdą bombkę, to miejsce w naszym dwupokojowym mieszkanku, tę lampkę wiszącą na ścianie, makatkę. Właściwie to nawet teraz czuję zapach tamtej chwili. Może wciąż tam siedzę... Uwieczniona.


Dopiero niedawno nauczyłam się rozumieć i kochać tę małą dziewczynkę. Ona tak bardzo się starała. Być dobra. Tak bardzo chciała. By świat był dobry.
Kocham Cię, Gosiu.

Co powiecie na taką małą przedświąteczną serię "Choinka mojego dzieciństwa"? Wystarczy zdjęcie świąteczne z Wami jako dziećmi. Ewa już zaczęła. TUTAJ jest jej post. Zostawcie, proszę, link w komentarzu, albo przyślijcie do mnie zdjęcie: anka.wroclawianka@op.pl

Spokojnego dnia. :)

PODPIS

Poniżej Agnieszka - Zajączkowe wieści, personel Abi i Leo (dawniej Rzepka i Buraczek).
Aga z mamą na tle choinki. Dziękuję!


******************

Przesyłam, Gosiu, zdjęcie z choinką, na zdjęciu jestem ja z moją mamą i braćmi. :) Niezbyt wyraźne, bo to zdjęcie zdjęcia. :)
Pozdrawiam. Maria Nowicka


*************

Gosiu, jedno zdjęcie jest z grudnia 1958, a te dwa pionowe ze stycznia 1962 na zabawie świątecznej u mojej mamy w pracy. Chłopak, ktory stoi za mną, to była moja pierwsza miłość. :)
Ściskam sobotnio :*** Ania - Pantera.




***********

Elaja: Mógł to być 62-63 rok, w mikołaja w przedszkolu wcielił się nasz tata. :) Miłego weekendu. :)


*********

Gosiu, przesyłam Ci moje zdjęcie z mikołajem pod choinką w przedszkolu. Strasznie się to kopiowało i nie wiem, czy się w ogóle nada na Twój blog, ale próbuję. Pozdrawiam serdecznie okołoświątecznie. 
Hersylia


***********

Nie mam pojęcia ile miałam wtedy lat, ale to zdjęcie przedszkolne, więc na pewno więcej niż trzy, a mniej niż siedem. Ewa Kosieradzka


Pamiętacie te paczuszki? Jaka to była radość! Pomarańczki, ciasteczka i co jeszcze trzyma mała Ewunia w ręce?

***************

Moja druga w życiu choinka. Nie miałam jeszcze dwóch lat.
Ewa z Mazur


************

Moja Córuś, mała Martynka. Rok 1981...  Hana.


*********************

Na pierwszym planie ja (Gosia) i MCO oraz nasza sunia Malwinka. Byłam wtedy w ciąży.


************

Witaj Gosiu. :-)
Wyrwałam dla Ciebie dwa zdjęcia ze swojego starego albumu. ;) Było jeszcze jedno zdjęcie ze strasznym mikołajem, ale nie dało się wyrwać. :/
Na pierwszym malutka Ewunia - krakowianka - mrugnęłam i wyglądam, jakbym spała. ;) Chyba przedszkole - miałam ze 3-4 lata (czyli 1963-64 rok). 
Na drugim mam chyba z 8-10 lat - to ja z moim starszym o dwa lata bratem na zabawie mikołajkowej w zakładzie pracy moich rodziców. :-)

Buziaki 
Ewa/Amyszka




Ktoś jeszcze?


55 komentarzy:

  1. Nie posiadam żadnego zdjęcia z choinką.chyba to dowód na to ze nigdy nie lubiłam świąt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej na to, że nikt ci zdjecia wtedy nie zrobił, a może że one zaginęły. :)

      Usuń
  2. Ja mam duzo takich zdjec, ale wszystkie u rodzicow. Chetnie poogladam Wasze zdjecia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poszukam takich zdjęć z choinka mojego dziecinstwa i Ci wyślę:) świetny pomysł! zwłaszcza że to były magiczne i cudowne chwile, które się potem , w dorosłym już wieku z łezką w oku wspomina...

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam zdjęcia z choinką:( - dawno temu aparat foto to była rzadkość. Ale nasza córeczka pierwszy swój krok zrobiła w stronę choinki. Długo raczkowała, aż tu wraczkowała rano do pokoju,zastygła i..wstała i pooooszła!
    Dużo dobrego życzę - Danuta Ch.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tę scenę masz na zdjęciu? :)

      Usuń
    2. Niestety nie. Tylko na zawsze w pamięci. Już 40 lat,ale jakby to było wczoraj.

      Usuń
  5. Ale mnie Gosiu zainspirowałaś :-)
    Uwielbiam takie wspomnienia ..... ale zdjecia z choinką z dzieciństwa chyba nie znajdę ....

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiesz, Gosiu, przeczytalam Twoj post, po czym poszlam szukac w albumach. Znalazlam i zrobie z tego uzytek. Pozniej jednak zaczelam szukac zdjec, ktore wczesniej uznalam za zaginione, a ktore cudem znalazlam wsrod zdjec mojego meza. Znalazlam i... wsiaklam na godzine. Niektorych w ogole juz nie pamietalam, ze kiedykolwiek zostaly zrobione. Czarno-biale, poszarzale i pozolkle, nadgryzione zebem czasu, takie dawne, jakby to bylo w innym zyciu...
    Gdyby nie Twoja chionka, nigdy bym do tego nie doszla. Ehhh, wspomnienia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, oglądanie takich zdjęć jest bardzo poruszające. Czekam na Twoje.

      Usuń
    2. Jaka śliczna dziewczyneczka! :)
      Przystojny ten chłopak!

      Dziękuję.

      Usuń
  7. Moje zdjęcia tego typu chyba tylko u rodziców....

    OdpowiedzUsuń
  8. U Rodziców mnóstwo takich :) Fajnie tak powspominać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam zdjęcie z choinką z dzieciństwa z moimi braćmi i mamą , przesłałam ci na @

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobna jesteś do siebie. Nic się nie zmieniłaś. :) Dziękuję.

      Usuń
  10. Dobrze, że ruszyłaś łańcuszek. Miło się ogląda takie zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mogę wysłać jak w trójkę z rodzeństwem karmimy kurki u babci czy rodzinne na podwórku, ale to nie choinkowe. Zdjęć takowych ze swojego dzieciństwa nie mam i aż się dziwię bardzo, bo ojciec parę milionów zdjęć różnych zrobił ale może ja ich tylko nie mam? Kilka dni temu był kuzyn i wspomniał że po śmierci ojca ma wielkie pudło zdjęć, szalenie się zainteresowałam, poprosiłam by przejrzał może tam są zdjęcia z czasów moich dziadków nawet? Ciekawam.
    Z przyjemnością obejrzę zdjęcia u Ciebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawie wspomina się siebie sprzed lat :-)
    Bardzo fajny pomysł na wpis :-)
    Jeżeli mi się uda też napiszę :-)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie mam takiego zdjęcia. Mam tylko moją Córuś malutką przy choince...

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie dziś też wspomnieniowo, ale o smakach :)
    A chętnie podeślę zdjęcie z choinką, ale dopiero jak będę Za Rzeką - tam mam stare zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  15. Miłe te wspomnienia, na zdjeciu trzymam w reku paczkę od Mikolaja, a w niej pewnie wszystko to ,czego normalnie nie mozna bylo kupić.Pewnie jakieś cukierki, pomarańcze, ciasteczka i pamietam, że często były orzechy. Ja ich nie lubiłam i zawsze oddawałam komuś. Miłe te wspomnienia.....

    OdpowiedzUsuń
  16. U nas w paczkach obowiązkowo były jabłka - pyyyszne - Boże, dzisiaj jabłka już tak nie smakują, ciekawe dlaczego???;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie, nostalgicznie... :). Ja nie mam niestety takich zdjęć :(...

    OdpowiedzUsuń
  18. szukam....mój brat zeskanował stare zdjęcia i zgrał na płytki. i ja w tych płytkach własnie szukam....

    OdpowiedzUsuń
  19. Wspomnienia mam, ale zdjęć niestety nie mam. Rodzice nie mieli aparatu. Szkoda.Może włąsnie dlatego tak wiele fotek smam pstrykam. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  20. Zdjecie Pantery w wianku z bibulkami i bialych rajstopkach:):):)Tez takie mam.... z lat 70 tych:):):) Chyba jak pojde do rodzicow, to poszukam i troche sobie zabiore:):)Ale fajne zdjecia:):)

    OdpowiedzUsuń
  21. znalazłam.....a dlaczego hana napisała, ze ja jestem jej córka martynką?

    OdpowiedzUsuń
  22. Miałaś dobry pomysł, tylko uświadomiłam sobie jakie Wy wszystkie jesteście młode. Niektóre w wieku moich córek....ech ten czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa, gdzie ty masz te młode? Popatrz na te czarno-białe zdjecia. Mamy już swoje latka, choć w sercu jesteśmy, oczywiście, bardzo młode. :))

      Usuń
    2. ja jako najstarsza mówię, że siusiumajtki jesteście i tyle!

      Usuń
    3. Nie wiem czy najstarsza, ale nie będziemy się licytować. Ma rację Gosia póki wnętrze nie zardzewiało jakoś przeżyjemy. Będziemy im służyć mądrością i doświadczeniem życiowym. (hi, hi)

      Usuń
  23. Wzruszające takie wspomnienia , jakby podróż w czasie :-)
    Z domu nie mam zdjęć , choć miłych wspomnień dużo. Ale za to mam z przedszkola i zabawy zakładowej u rodziców ;)
    Wysłałam ! :-D

    OdpowiedzUsuń
  24. Odpowiedzi
    1. Jak naćpana ;))) Dosłałam jeszcze jedno z tego dnia już z otwartymi oczkami :-)
      Nie wiem kiedy Gosia dorzuci bo chyba zabiegana ...

      Usuń
  25. Chyba nie znajdę swoich, mam takie,w stroju krakowskim, w przedszkolu, ale zostały i mamy. Podeślę mojego młodego.

    OdpowiedzUsuń
  26. Amyszka, ma cudne rajtuzy:))) Wszystkie nosiłyśmy takie obwarzanki na kolanach:)) A tych elastycznych to dla odmiany na dupsko nie można było wciągnąć......rajtuzy to była okropność dziecinnych lat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To były wyjściowe rajtuzy ! :-))) Na co dzień to w porach po bracie , zawsze w jakimś ciemnym kolorze ://

      Usuń
  27. Zaraz poszperam. Niestety w komputerze za wiele nie mam.

    OdpowiedzUsuń
  28. Pani mówi, że to niezwykły kawałek wspomnień i bardzo magiczny. Ja Mechatek nie mam takich ładnych zdjęć z choinką, ale u mnie na blogu choinka też jest, chchchchrrr!

    OdpowiedzUsuń
  29. Dziewczynki kochane JUTRO KONTYNUACJA. :)) Musiałam trochę pożyć w realu. :))

    OdpowiedzUsuń
  30. Jakie piękne te zdjęcia, piękne chwile uwiecznione aparatem... Moje stare zdjęcia u rodziców:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Jakie piękne zdjęcia, wspomnienia...
    Chętnie dołączyłabym do Was, niestety nie mam zdjęć z dzieciństwa z choinką...

    Pozdrawiam serdecznie i przesłyłam moc świątecznych życzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ale super pomysł! Wspaniałe zdjęcia, piękne wspomnienia, miniony czas...

    OdpowiedzUsuń
  33. pamietam ta lamete u dziadkow na choince...:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękny pomysł z tymi wspominkami - też odkopałam album z dzieciństwa :-)

    OdpowiedzUsuń

Fajnie, że piszesz! Pisz, komentuj, daj znak, że jesteś!
Dobrej energii nigdy za wiele. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...